ABSENTISMO E CONDICIONANTES DE CONTRATACIÓN DE PERSONAL
ABSENTISMO DO PERSONAL.
O anterior contrato foise ampliando para novas tarefas con persoal adicional cargando no seu custo unha porcentaxe do soldo para afrontar a contratación dunha persoa eventual de reforzo para cubrir as vacacións (incremento do 8,33%) e as faltas por absentismo, con sobrecustos que foron variando desde o 5,67% ao 9,67%.
Denunciamos ante o Tribunal de Contas estes sobrecustos por absentismo, xa que debesen ser asumidos pola compañía como parte do seu risco empresarial, pois: se o absentismo non chega á porcentaxe fixada, se as faltas cóbrenas os compañeiros, ou se simplemente son cubertas, supoñen uns importantes e inxustificados ingresos adicionais para a empresa.
No novo prego de contratación volve engadirse unha porcentaxe adicional do 5 % para o absentismo a pagar polos veciños, o que supón un encarecemento inxustificado de case 70.000 euros na factura anual do servizo.
CONDICIONANTES DE CONTRATACIÓN DE PERSONAL.
O Tripartito parece querer forzar á empresa para que poña de mandos a persoas concretas. O prego técnico esixe á empresa un “director do servizo” que actúe como o seu representante ante o Concello, para controlar os servizos, con poder e capacidade decisoria para contratar e para ordenar a disposición de gastos. Engaden logo outros condicións como: “É requisito indispensable que o director do servizo resida no municipio e que teña dedicación completa ao mesmo. … O director do servizo deberá ter titulación universitaria e polo menos 10 anos de experiencia, nos últimos 15 anos, na organización e xestión de servizos de recollida e transporte de residuos domésticos e limpeza viaria.”
Entendemos que algunha destas condicións non se axustan a dereito (artigos 34 e 76 da LCSP) porque:
- As esixencias limitan a participación das empresas na licitación, debido ao escaso número de persoas que as poden cumprir (talvez só unha, o que apunta ao típico posto feito a medida de alguén).
Ademais, para o posto de encargado tamén fixa condicións (que apuntan a un interese por colocar a alguén):
“Cubrirase con persoal do actual persoal que acredite experiencia adecuada e un alto coñecemento do servizo. O proceso de selección … será supervisado polos servizos municipais.
Estas condicións entendemos que tampouco se axustan a dereito por:
- Ser contrario ao interese público e á boa administración, ao dedicar funcionarios públicos a unha tarefa interna dunha empresa privada, e porque impide ás empresas contratar unha persoa de categoría e experiencia xa demostrada no devandito posto.
- Ir en contra da subrogación, ao forzar a recoñecer a un dos empregados unha categoría que non posúe.
Entendemos que as imposicións sobre ambos os postos van en contra da necesaria liberdade da empresa para a súa organización e para poñer persoal da súa confianza nos devanditos cargos para garantir a mellor xestión.